Aduyai Kawanku .. ~

Sunday 25 March 2012

Patutkah aku maafkan dia???

Salam semua.. Hari minggu nie sudah pasti nak siapkan diri dengan kerja2 yang tergendala.. Al maklumlah, esok kan semua nak pergi bekerja seperti biasa.. Macam aku pulak, sibuk nak updatekan aku punya note nie.. Ampeh tul.. tetiba jer cg aku nak tengok nota.. kelam kabut aku mengemis minta nota kat kawan.. alahai..

Oh yer.. Tadi aku log in FB aku.. ye lar. Saja2 jer nak tengok sape yang LIKE status aku kat FB.. hehehe.. ^^
Tetiba ada seorang hamba Allah nie .. (tak nak mention nama dia lha..) minta maaf kat aku.. Aku terkejut lha.. Selama nie aku langsung tak pedulikan dia.. Lagipun, dia dah buat aku merana n terluka dengan kata2 dia.. Kutuk aku, malukan aku.. Siapa tak sedih kan??

Walaupun kisah tu dah berlaku 2 tahun lalu, namun masih segar diingatan aku.. Tak mungkin aku lupakan bagaimana dia dah buat aku merana.. Hanya Allah tahu semuanya.. Aku kehilangan hampir semua rakan aku.. Aku dimalukan oleh kawan aku sendiri .. Tak cukup tu, aku dilabel "PERAMPAS" , "SYOK SENDIRI".. Aku bergaduh di sekolah demi mempertahankan maruah aku.. Aku bersabar dengan dugaan yang diberi.. Tiada siapa yang bantu aku pada masa itu..Hanya kawan baikku, adik angkat aku.. Mak angkat aku yang faham dan bantu aku.. Memang penuh duka dan tangisan.. Aku berdoa supaya aku diberi ketabahan dan kembalikan maruah aku yang bersih itu..

Namun, Allah maha pengasih pada hambaNya.. Akhirnya doaku dimakbulkan.. Aku diterima kawan2ku semula.. Aku dapat tersenyum semula.. Aku dapat segala2nya.. Biarpun aku belum dapat cinta aku yang aku kasih itu, namun aku redha jua.. Mungkin Allah memberikan yang lebih baik dari dia yang aku cinta..

Tapi.. mestikah aku maafkan dia?? aku bingung memikirkannya.. Berat rasa hati ini memaafkan dia.. Ya Allah .. Bantulah aku .. :'(

## dia adalah GF kepada orang yang aku sayang tu.. derr.. ##